Mazačku zná každý, ale znáte unikátní nejkratší tramvaje T3 na světě?
Jde o manipulační / posunovací vozy v majetku Dopravního podniku hl. m. Prahy.
Jsou používány výhradně pro posun vozidel v dílnách – např. přeprava opravovaných nebo rekonstruovaných tramvají mezi dílnami, v hale atd a běžně neopouštějí areál dílen.

První vznikl v roce 1984 čtyřnápravový vůz ev.č. 5550. Jako základ pro stavbu posloužil vůz T3 ev.č. 6284.
V roce 1988 ho následoval vůz ev.č. 6285, který byl po přestavbě označen ev.č.5551.
Vozová skříň byla zkrácena o 4 metry a instalovány posuvné dveře na každé bočnici – vpravo vpředu ve směru jízdy, pro umožnění obousměrného provozu.
Z důvodu nutnosti pomalých jízd při posunování rekonstruovaných vozů byly vozy vybaveny tyristorovou elektrickou výzbrojí TV1.
Ovládání je řešeno pomocí ručního řadiče namísto původního nožního.
Pantograf je umístěn přibližně uprostřed vozu, ne na konci, což je netypické oproti běžným tramvajím a na obou stranách jsou umístěny oranžové majáky.
Na čelech vozů nebyly použity běžné přední čela T3, ale jde o zadní čela, která mají menší sklon a jsou z nich tedy lepší výhledové podmínky.
A na jednom z čel je dole instalován i lanový naviák.
Vozy prošly během uplynulých let také změnou nátěru.
- Délka přes spřáhla: 11.184mm
- Délka vozové skříně: 10.000mm
- Šířka vozové skříně: 2.500mm
- Výška vozové skříně: 3.053mm
- Počet náprav: 4
- Výkon motorů (hodinový): 4x44kW












více fotografií u mě v galerii na: https://galerie.fotopixely.cz/index.php?/category/652





