Vozovna Hloubětín je jedna z osmi tramvajových vozoven provozovaných Dopravním podnikem hl. m. Prahy.
Fotografie pochází ze dne otevřených dveří 20.9.2025 a první šance podívat se do nově postavené haly. Proč nově postavené se dočtete níže 😉
Už původní objekt vozovny byl v celé síti pražských tramvají je nejmladší – otevřena byla v roce 1951, přestože plány na její výstavbu existovaly již před druhou světovou válkou.
Nahradila vozovnu Karlín a vozovnu Libeň.
Hala pro odstav tramvají měla střešní konstrukci tvořenou železobetonovými skořepinami (monolitické skořepinové střešní desky) – tenkými skořepinami, pouhých ~5 cm.
To bylo voleno v době, kdy po II. světové válce chyběla ocel a jiné materiály, tato konstrukce tak byla levnější.
V období od dokončení vozovny do zprovoznění Ústředních dílen v Hostivaři musela zajišťovat opravy vozů typu T.
Od konce 80. let 20. století jsou zde deponovány pražské tramvajové vozy KT8D5.
V roce 2013 došlo k průhybu konstrukce skořepinové střechy odstavné haly vozovny, po kterém Dopravní podnik problémová místa zajistil a začal monitorovat.
Později bylo zjištěno, že stav střechy je na hranici životnosti. Provoz z haly odstavování byl postupně ukončován – v lednu 2018 ukončení vypravování, v červnu 2019 vystěhování tramvají z vozovny kvůli bezpečnostnímu riziku.
Část vozů byla následně odstavována v kolejové harfě vozovny a část byla dislokována v jiných vozovnách.
V dubnu 2019 bylo uvedeno do provozu odstavné kolejiště v areálu Opravny tramvají a odtud byly dočasně hloubětínské vozy vypravovány.
Nakonec v srpnu 2019 byla střešní konstrukce odstavné haly odstřelena, poté následovala demolice celé stavby.
Stavba nové haly začala v září 2022, dokončení bylo plánováno na druhou polovinu roku 2024.
K dokončení stavby nové odstavné haly o 22 kolejích pro 61 článkových tramvají délky 32 metrů (typ 15T nebo novější typ 52T), modernizace stávající haly denního ošetření o kapacitě až 12 vozidel na šesti stanovištích a venkovních ploch došlo na jaře 2025.
Celkem bylo položeno 4 038 m tramvajových kolejí a nového trolejového vedení v areálu o délce cca 6 077 m.
Zrekonstruovaná vozovna byla slavnostně otevřena 21. března 2025. Od 22. března 2025 ráno je vozovna plně zapojena v pravidelném provozu a využívána k vypravování tramvají pro linky obsluhující Hloubětín, Vysočany a okolí.
Vozovna bude domovem i pro nové tramvaje typu Škoda 52T.












více fotografií u mě v galerii na: https://galerie.fotopixely.cz/index.php?/category/645








