Jako Most inteligence bývá označován nejjižnější pražský železniční most přes Vltavu, oficiálně zvaný Branický, převádějící přes řeku jedinou kolej tzv. Branické spojky, která slouží především nákladní dopravě, mezi stanicemi Praha-Radotín a Praha-Vršovice.
Železniční most byl postaven v letech 1949 – 55. Pro vlakovou dopravu byl otevřen 30. května 1964. Do té doby sloužil pro statické zkoušky různých typů lokomotiv. Most je široký 14 m, dlouhý 910 m a celková výška nad hladinou Vltavy dosahuje 19 m. Původním záměrem výstavby bylo odvedení nákladní dopravy z trati od Plzně mimo centrum města na vršovické nádraží.
Most byl postaven pro dvoukolejný provoz, ale druhá kolej nebyla nikdy zprovozněna. Lidová tvořivost o příčinách jednokolejnosti dala vzniknout různým mýtům, odvozeným od údajných problémů při stavbě tunelu nad Malou Chuchlí. Druhá kolej na mostě byla sice původně umístěna, ale po provedení zátěžových zkoušek zase snesena. Nebyla dokončena ani odbočka na Jinonice. Dnes je využíván hlavně pro nákladní vlaky.
Lidové označení most Inteligence získal proto, že na jeho stavbě pracovala řada příslušníků takzvané inteligence (právníků, filosofů, lékařů a dalších vzdělanců), kteří byli v 50. letech nuceni nastoupit do dělnických a pomocných profesí.